14.5.06

春田花花中華博物館

有心誠可貴,但有力有創意更重要;拿著不堪入目的製成品到處招搖,句句以誠意作加分手段其實可以好乞人憎。咱們官府就最愛用這招「一股誠意」作殺手鐧,次次領嘢都喜聲淚俱下以誠意撻人,然後還要作委屈狀,覺得普羅大眾不領情,好不肉酸,當年鍾麗幗不遺餘力死撐人人喊醜的中央圖書館,那醜態到現在還歷歷在目。

話雖如此,但官府電台製作的電視節目卻偶有筍嘢,經典如《鏗鏘集》、《傳媒春秋》、《傑出華人系列》到近期與art & design有關的《藝行四方》(但我極唔buy嗰兩位主持)、《創意都市》甚至《霑前顧後流行樂》,都是有心之餘有內容的佳作。上月底開始播放的外判製作《春田花花中華博物館》,更是有心有力兼具趣味性的小品。


每集都會有嘅麥子,字仲肥

「國畫風」啲古人animate到識郁手郁腳,效果超爆笑~!!



《春田花花中華博物館》其動機在於以深入淺出的方法去推動大中華文化,而且喜以日常生活入手,如古人以前用乜抿屎?如何刷牙?再由神農氏嚐百草講到飲食文化,再慢慢伸延到一家人同檯食飯,一碟餸大家分,無分你我,以和為貴,並順手教大家象形文字 — 「和」字,就是表示以口咬米(禾)呀。用一種非常軟性的手法推銷,由身邊濕碎事慢慢引伸到大道理,言之有物,明顯諗過度過,而且真能做到老少咸宜,看得我樂不可支(我到家陣至知《目蓮救母》的典故)。

麥嘜動畫的配音班底亦是靈魂所在,尤其那種說話的腔調和靈活運用廣東話俗語(例如經常出現的「哎吔!」和「唔係呀化~?!」),自然道地,非常親切。林海峰的旁白維持水準,叫人驚喜的是黃秋生的校長,雖然自《麥嘜故事》開始已經看過無數次類似「唔係臘鴨」或「常餐賣哂」的口技,但他那種衰衰格格腔又真有本事每次都引到妳笑,每次都有新意思。這次居然能夠找來原裝班底配音,實在難得。

《教育電視》長年累月悶人的致命原因一則與時代脫節,其二就是因為缺乏像《麥嘜》這類好玩抵死的presentation,最重要是沒有那種「以食喻和」的通識教育,說話亦永遠要求欠神采的字正腔圓和不帶感情的抑揚頓挫。這種種弊處倒是與香港的填鴨教育風格不媒而合。

播映時間:逢星期六19:00毛線電視翡翠台
製作:The Lunchtime Production

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

呢套野真係好有用
可能會有人以為係俾小朋友睇
但係好多大人一邊睇一邊就問:乜係咩?

我最鍾意佢畫到d古畫人仔行下行下
真係好得意

14/5/06 3:49 am  
Anonymous Anonymous said...

每次睇mm都總會又有一段令我感動到眼濕濕

因為.....

林海把聲...
緩慢的節奏...
不造作的赤子之心...
人情...

14/5/06 7:39 am  
Blogger 朋友 said...

冇錯,尤其每集最尾嗰part兩母子嗰一段,真係好鬼warm

14/5/06 1:21 pm  
Anonymous Anonymous said...

係呀,上次唔覺意第一次睇到呢個節目,在身旁的阿爸亦大讚呢套「好o野」!

猛叫我地呢d o靚仔學o野喇!

14/5/06 2:18 pm  
Anonymous Anonymous said...

我上次睇清明嗰part都睇到眼濕濕~

14/5/06 7:51 pm  
Blogger ks said...

拿拿林拍番隻儍先至「近」!

15/5/06 4:22 am  
Blogger Milchstrasse said...

好可惜入面有很多「無謂」以及令人有誤會的東西。
例如,「麥子」發明電子貨幣。希望我們的小孩不要把此麥子跟彼墨子混淆。

15/5/06 1:18 pm  
Anonymous Anonymous said...

合格之作,卻是舊酒新瓶,跟小時候的etv其實是差無幾

16/5/06 10:17 am  
Anonymous Anonymous said...

"當年鍾麗幗不遺餘力死撐人人喊醜的中央圖書館"

to be fair, 鍾麗幗 actually was trying to stop it from being built the way it is now.

19/8/06 12:11 pm  

Post a Comment

<< Home